سایت مرکز فقهی


به گزارش رسانه فقه پزشکی، حضرت آیت الله عندلیب همدانی در افتتاحیه پنجمین دوره فقه پزشکی سال تحصیلی جدید ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) که در تاریخ 20 مهر برگزار شد در سخنانی گفت: شناخت اولویت ها و دغدغه های انسان معاصر در زمینه بهداشت و پزشکی بسیار مهم است چرا که مسئله های زیادی می شود مطرح کرد و تالیفات زیادی داشت اما باید اولویت سنجی شود تا در مورد آن موضوع خاص که نیاز امروز جامعه هست کار علمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدعلی قاسمی مدیر گروه فقه پزشکی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نیز در سخنانی گفت: ما در فقه پزشکی به دنبال این هستیم که این کارهای علمی را به جایی برسانیم که پاسخگوی تمام مسائل مستحدثه در موضوع فقه پزشکی باشد و برای تبدیل کردن آن به یک رشته علمی در سطح بالا تلاش هایی صورت گرفته و در حال حاضر سرفصل ها، روش تحقیق و روش مطالعه فقه پزشکی تدوین شده که در حال تدریس است.

وی افزود: در حال حاضر 29دانش پژوه در این رشته داریم که با احتساب پذیرش ۱۰ دانش پژوه در سال تحصیلی جدید 39دانش پژوه در گروه فقه پزشکی در این مرکز مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر قاسمی خاطرنشان ساخت: دوره فقه پزشکی چهارساله است و در این مدت سرفصل های مشخص شده خوانده می شود و از اساتید بارز حوزه علمیه قم و پزشکان متخصص نیز استفاده می شود.

خاطر نشان می شود: در پایان این مراسم از تعدادی از تازه های نشر فقه پزشکی که توسط مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تهیه شده است توسط آیت الله فاضل لنکرانی و آیت الله عندلیب همدانی  با عناوین ذیل رونمایی شد.

1. اندیشه های فاضل در فقه پزشکی، نویسندگان حامد میرزاخان، محمد علی قاسمی 

2. محرمانگی اسرار بیمار (پردازش فقهی - حقوقی)، نویسندگان عمار نصرالهی نیا، محمد علی قاسمی 

3.واکاوی فقهی انرژی درمانی و هیپنوتیزم، نویسنده عباس نوری 

4.جراحی زیبایی از منظر فقه، نویسندگان محمد علی قاسمی و علی جهانیان

5. بانک شیر (پردازش فقهی - حقوقی)، نویسندگان حامد میرزاخان، محمد علی قاسمی

6. واکاوی نقش اذن در فقه پزشکی، نویسندگان احسان عابدین پور، محمد علی قاسمی

7. بررسی سندی و دلالی روایات فقه پزشکی، نویسنده محمد علی قاسمی

8.بایسته های فقهی- حقوقی دستمزد پزشکان، نویسنده حامد میرزاخان

9.منشور حقوق بیمار از منظر فقه امامیه، نویسنده محمد علی قاسمی

10.مجموعه مقالات فقه پزشکی، نویسندگان حامد میرزاخان، محمد علی قاسمی

11.مجموعه نشست های فقه پزشکی، نویسندگان حامد میرزاخان، محمد علی قاسمی، عمار نصرالهی نیا
 

هم چنین از جناب حجت الاسلام و المسلمین نوری نویسنده کتاب «واکاوی فقهی انرژی درمانی و هیپنوتیزم» به جهت کسب مقام شایسته تقدیر، در همایش کتاب سال حوزه تقدیر شد.

https://eitaa.com/medical_Fiqh | رسانه فقه پزشکی

تعداد بازدید :221
تصاویر
کليه حقوق اين سايت متعلق به مرکز فقهي ائمه اطهار (ع) است.