سایت مرکز فقهی


حجت الاسلام والمسلمین دکتر نهاوندی مدیر گروه فقه ارتباطات، هنر و رسانه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در نشست معرفی آثار جدید عرضه شده توسط این گروه که در فضای نشست‌‌های نمایشگاه کتاب دین برگزار شد در سخنانی به تبیین جدیدترین آثار منتشر شده توسط این گروه پرداخت.

وی گفت: یکی از بخش‌‌های مهم دین حوزه فقه است، و فقه منظومه ای از باید و نبایدهای دینی است که در یک چارچوب و قواعدی همه آنچه مکلف برای زندگی خود به آن نیاز دارد را تبیین می‌‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی خاطر نشان ساخت: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یکی از ظرفیت‌‌های دانشی فقه‌‌های مضاف یا تخصصی است که در موضوعات مختلف احکام افعال اختیاری مکلف را در یک حوزه خاص مورد دقت قرار می‌‌دهد و از مراکز پیشرو در این عرصه، مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) است که گام های بسیار خوبی در این عرصه‌‌ها برداشته است.

مدیر گروه فقه ارتباطات، هنر و رسانه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ابراز داشت: یکی از گروه‌‌هایی که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) مشغول به انجام کارهای تخصصی فقه مضاف است گروه فقه ارتباطات، هنر و رسانه است که تولیدات خوبی برای استفاده جامعه و محققان و عموم مردم داشته است.

وی افزود: امروزه دنیا از طریق مدیا و رسانه اهداف خود را دنبال می‌‌کند و هنر نیز ظرفیت خوبی برای انتقال فرهنگ و پیام دارد و از طریق پلتفرم‌‌های مختلفی که در دست عموم مردم و به ویژه جوانان قرار گرفته است انتقال فرهنگ صورت می‌‌گیرد و نباید به سادگی از کنار آن رد شد بلکه باید فقه مربوط به این مسائل به خوبی تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی گفت: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از دیرباز فعالیت های زیادی در عرصه های فقه تخصصی آغاز کرده است و منشورات زیادی عرضه کرده است که برخی عناوین منتشر شده به این ترتیب است، کتاب «طنز در آیینه فقه» که قواعد و ضوابط طنز را به خوبی تبیین کرده است و ساحت های مختلف آن را مورد دقت فقهی قرار داده است.

وی گفت: کتاب بعدی «مبانی جنگ رسانه‎‎‌ای» در ۴۹۵ صفحه می‌‌باشد که تولید و عرضه شده است و حاوی نکات دقیق و قابل تاملی است و مورد استفاده محققین زیادی قرار گرفته است.

مدیر گروه فقه ارتباطات، هنر و رسانه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) کتاب «واکاوی سینمای دینی و مسائل فقه هنر هفتم» را از دیگر کتب منتشر شده عنوان کرد و گفت: در این کتاب به مسائل مختلف سینما از نگاه فقهی پرداخته شده است که مورد استفاده پژوهشگران و علاقه‌‌مندان عرصه هنر سینما می‌‌باشد.

وی در پایان گفت: کتاب «فقه تجارت هنر هفتم» از دیگر کتاب های عرضه شده است که امسال جزء ۵ کتاب کاندیدای کتاب سال جمهوری اسلامی بود.

 

تعداد بازدید :241
تصاویر
کليه حقوق اين سايت متعلق به مرکز فقهي ائمه اطهار (ع) است.