سایت مرکز فقهی


میز تخصصی فقه صنایع خلاق برای اوّلین بار، در حوزه علمیه و با همت گروه پژوهشی فقه ارتباطات، هنر و رسانه مرکز فقهی ائمه اطهاار (ع)، کار خود را آغاز کرد.

مراسم افتتاح این میز تخصصی با حضور دکتر سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی، مدیرعامل مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق و حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی نهاوندی مدیر گروه فقه ارتباطات، هنر و رسانه مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد.

نخستین نشست علمی«ظرفیت‌شناسی فقه‌پژوهی و مسائل طراحی لباس، مد و فشن» به عنوان اولین فعالیت این میز با حضور جمعی از اساتید و فرهیختگان حوزه و دانشگاه برگزار شد.

بررسی نقش فقه در عرصه صنایع خلاق، همچنین بررسی مبانی فقهی، موضوع شناسی فقهی و کشف شبکه مسائل و استخراج احکام فقهی در زمینه صنایع خلاق از مهم‌ترین ماموریت‌ها و اهداف این میز  می‌باشد.

گروه پژوهشی «فقه ارتباطات، هنر و رسانه» یکی از گروه‌های فقهی تخصصی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) است که به فعالیت‌های پژوهشی روشمند فقهی ناظر به تعیین احکام شرعی و استنباط ضوابط و مقرّرات الهی در ساحت‌های هنری، و نیز فرایند ارتباطات و تبادل پیام و اطلاعات از طریق ابزارهای رسانه‌ای در سطح خرد و کلان جهت تعیین تکلیف برای مکلّفان حقیقی و حقوقی می‌پردازد.

تعداد بازدید :98
تصاویر
کليه حقوق اين سايت متعلق به مرکز فقهي ائمه اطهار (ع) است.