سایت مرکز فقهی


 

دومین دیدار کارگروه فقه کودک (وابسته به گروه فقه و حقوق بشر)مرکز فقهی ائمه اطهار با ریاست محترم این مرکز، حضرت آیت اله شیخ جواد فاضل لنکرانی مورخ 23 اسفندماه برگزار شد. در این دیدار ابتدا معاون محترم پژوهش حجت الاسلام والمسلمین حسینی خواه توضیح مختصری از فعالییت این کارگروه و آماده شدن مقالات برای چاپ ارائه فرمودند. در ادامه جناب دکترمحمدمهدی مقدادی مدیر محترم گروه فقه و حقوق بشر از فعالیتها و ظرفیتهای این کارگروه برای پژوهش در زمینه حقوق کودک از منظر فقه امامیه پرداختند. سپس، دبیر گروه آقای گلی زاده نیز شرح مختصری از فعالیتهای سال جاری این کارگرووه ارائه دادند که از این قرار است:

1.برگزاری ۱۰ جلسه اعضاء فقه کودک با جناب دکتر مقدادی و بحث و بررسی در خصوص مسائل حقوق کودک از منظر فقه امامیه  وتاکید بر مساله کرامت انسان و نقش آن در مسائل فقهی.

2.آماده شدن 7مقاله از اعضا گروه فقه کودک برای چاپ در موضوع  مسائل روز حقوق کودک از منظر فقهی.

3.برگزاری چندین کرسی و نشست گروه فقه وحقوق بشر در سال جاری با کمک اعضاء فقه کودک در موضوعات:

الف:کرسی نقد و بررسی سندتحول دولت ازمنظرحقوقی

ب:کرسی حق بر سلامت ازمنظر کرامت انسان

ج:کرسی کرامت انسانی دراموزه های رضوی وتاثیران بردادرسی عادلانه که این کرسی با همکاری آستان قدس رضوی برگزار گردید و در سایت خبرگاری حوزه نیز منعکس شد. در سایت خبرگذاری حوزه هم خبرش منعکس شد.

د.نشست نقدوبررسی کتاب ضمان آلودگی هوا از منظر فقه امامیه

و در اخر نیز کارگاه ده جلسه ای حقوق بین الملل و بررسی اسناد بین المللی که3جلسه آن برگذار گردیده و  بااستقبال طلاب و دانشجویان مواجه بوده است.

4.راه اندازی و فعالیت در زمینه فضای مجازی از جمله راه اندازی کانال در شبکه های اجتماعی، فعالیت در سایتها مثل سایت مرکز فقهی ائمه اطهار و نیز سایت آپارات.

5.آغاز فعالیت در زمینه نگارش کتاب چندین جلدی دانشنامه حقوق کودک از منظر فقه امامیه.

در پایان جلسه نیز تولیت معظم مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام، حضرت آیت اله شیخ جواد فاضل لنکرانی مد ظله العالی به ایراد سخن پرداخته و ضمن تشکر از فعالیتهای انجام شده، با تاکید بر اینکه این گروه علی الظاهر تنها گروهی است در کل کشور که به مساله حقوق کودک از منظر فقه امامیه می پردازد، با بیان ضرورت فعالیت در این زمینه و ورود به مسائل مستحدثه، بر لزوم فعالیت و استمرار در این راه تاکید کردند.

همچنین بر لزوم نگارش دانشنامه حقوق کودک از منظر فقه امامیه تاکید کردند.

 طلاب  و دانشجویان محترم برای اطلاع بیشتر از فعالیتهای گروه فقه و حقوق بشر و کارگروه فقه کودک، به آدرس زیر در پیامرسان ایتا مراجعه نمایند:

https://eitaa.com/joinchat/953221362C46dd05616a

 

تعداد بازدید :360
تصاویر
کليه حقوق اين سايت متعلق به مرکز فقهي ائمه اطهار (ع) است.